Ένα συναρπαστικό ταξίδι έμπνευσης, καλλιέργειας κριτικής σκέψης και ανάπτυξης δημιουργικών δεξιοτήτων για παιδιά και εφήβους!
Τα μαθήματα ρομποτικής ακολουθούν το μοντέλο εκπαίδευσης S.T.E.M. [Science, Technology, Engineering and Mathematics], με εκπαιδευτικά πακέτα πρωτοπόρων εταιρειών όσον αφορά την εκπαιδευτική προσέγγιση της συγκεκριμένης δραστηριότητας (Lego Education, Arduino, TTS, BBC: Microsoft, Learning Resources κ.α.).
Tα οφέλη της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
- Αυτοπεποίθηση – Αυτοεκτίμηση (επίτευξη στόχων, θετική ανατροφοδότηση)
- Ορθολογική σκέψη (σχεδίαση, συναρμολόγηση, προγραμματισμός, δοκιμή, αξιολόγηση)
- Δημιουργικότητα – Φαντασία (διαχείριση χρόνου, έργου και πόρων)
- Δεξιότητες επικοινωνίας (συνεργασία στην ομάδα)
- Αντίληψη – Παρατηρητικότητα (εύρεση και διαχείριση σφάλματος σε στάδια συναρμολόγησης και προγραμματισμού)
- Καινοτομία – ερευνητικό πνεύμα (νέες ιδέες για κατασκευές και δυνατότητες)
Οι μαθητές κατανοούν τις έννοιες των επιστημών με βιωματικό τρόπο
- Φυσική (κίνηση, τριβή, ενέργεια)
- Μαθηματικά-Γεωμετρία (αναλογίες, μέτρηση μήκους, περίμετρος, γωνίες, εμβαδά)
- Μηχανική (κατασκευή, συναρμολόγηση, ευστάθεια κ.α.)
- Προγραμματισμός (προγραμματιζόμενοι αισθητήρες, εισαγωγή στη λογική του αλγορίθμου, ψηφιακή νοημοσύνη)

Robo-Starters
- Ηλικία 5-6 ετών
- 1 ώρα/μάθημα
- Early Simple Machines,STEAM Park ,BeeBot,Blue-Bot,Botley,BricQ Motion,Scratch Junior
Η δραστηριότητα της εκπαιδευτικής ρομποτικής για μας ξεκινάει από την προσχολική ηλικία! Τα ρομπότ BeeBot – Blue-Bot (έξυπνη μελισσούλα) και η μεγάλη ποικιλία ρομπότ δαπέδου με τα οποία οι μαθητές μας αλληλεπιδρούν, αποτελούν το ιδανικό εργαλείο για το παιδί προκειμένου να διδαχθεί προσανατολισμό, λογική ακολουθία και εκτίμηση διάφορων φυσικών μεγεθών όπως απόσταση, κατεύθυνση και γωνία, μπαίνοντας με παιγνιώδη τρόπο στη λογική του προγραμματισμού.
Τα LEGO Early Simple Machines, STEAM Park και Lego BricQ Motion είναι το ιδανικό τρίπτυχο πακέτων που περιλαμβάνουν όλα τα δομικά στοιχεία που χρειάζονται για τη διδασκαλία των μαθητών, σχετικά με το πως λειτουργούν οι απλές μηχανές και τι σημασία έχουν στην καθημερινή μας ζωή.
Πέρα από το κατασκευαστικό κομμάτι, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και των πρώτων τάξεων δημοτικού ασχολούνται αμιγώς με τον προγραμματισμό και την δημιουργία εκπαιδευτικών παιχνιδιών με το πρόγραμμα ScratchJr.
Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να προσθέσουν τους δικούς τους χαρακτήρες και υπόβαθρα και να τα προγραμματίσουν προκειμένου να ολοκληρώσουν το project τους με βάση τους εκάστοτε εκπαιδευτικούς στόχους.

Robo-Junior
- Ηλικία 7-8 ετών
- 1,5 ώρα/μάθημα
- Simple & Powered Machines,Spike Essential,WeDo 2.0,BlueBot,Dash & Dot,Edison,Scratch Junior,Tynker,MicroBit
Οι απλές και αυτοτροφοδοτούμενες μηχανές είναι εκπαιδευτικά πακέτα της LEGO με τα οποία οι μαθητές δημιουργούν κατασκευές κλιμακωτής δυσκολίας μπαίνοντας έτσι σε πιο σύνθετες έννοιες της μηχανικής, της φυσικής και της γεωμετρίας απολαμβάνοντας πολλαπλά οφέλη όπως:
1) Εξερεύνηση των απλών μηχανημάτων, των μηχανισμών και των δομών
2) Προγραμματισμός και εισαγωγή στην αλγοριθμική σκέψη
3) Κλίμακες βαθμονόμησης
4) Μετάδοση κίνησης (γρανάζια, μοχλοί, τροχαλίες, άξονες)
5) Μέτρηση απόστασης, χρόνου, ταχύτητας, βάρους, εμβαδού & περιμέτρουΌσοι ολοκληρώνουν την ύλη των παραπάνω εκπαιδευτικών πακέτων εισάγονται στη Ρομποτική με τα εκπαιδευτικά πακέτα Spike Essential και WeDo 2.0, έχοντας πλέον την δυνατότητα να “ζωντανέψουν” τις κατασκευές τους δίνοντας τους διάφορες προγραμματιστικές εντολές.
Ταυτόχρονα με τα παραπάνω ασχολούμαστε και σε αυτή τη βαθμίδα αμιγώς με τον προγραμματισμό χρησιμοποιώντας αφενός εκπαιδευτικές πλατφόρμες block based προγραμματισμού όπως το Tynker και το ScratchJr προκειμένου να δημιουργήσουμε τα δικά μας παιχνίδια και αφετέρου πλατφόρμες προγραμματισμού της δικής μας πλακέτας με αισθητήρες όπως είναι το MicroBit

Robo-Senior
- Ηλικία 9-10 ετών
- 1,5 ώρα/μάθημα
- WeDo 2.0 Advanced,Spike Prime,Edison,Simple and Powered Machines,Scratch,Arcade MakeCode,PencilCode
Στο επίπεδο αυτό οι μαθητές με την βοήθεια των μηχανοκίνητων μοντέλων της LEGO® και τα ειδικά διαμορφωμένα σενάρια σχετικά με την ενέργεια, την ανακύκλωση, τη βιολογία, τα φυσικά φαινόμενα, τον πλανήτη, το διάστημα κλπ. οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν δίνοντας “ζωή” στις δημιουργίες τους.
Για τον προγραμματισμό χρησιμοποιείται το επίσημο λογισμικό της LEGO® και μια πληθώρα διαφορετικών προγραμμάτων block-based κώδικα (Scatch, Arcade MakeCode, MicroBit, PencilCode κ.α.) με την βοήθεια των οποίων οι μαθητές αναπτύσσουν την αλγοριθμική τους σκέψη, μαθαίνοντας έννοιες όπως: μεταβλητές, δομή αλγορίθμου, συνθήκες επιλογής, δομή επανάληψης, διάδραση με τον χρήστηΠροχωρώντας στο επόμενο επίπεδο οι μαθητές εξοικειώνονται και με το νέο εκπαιδευτικό πακέτο της LEGO® SPIKE Prime, το οποίο παρέχει περισσότερους κινητήρες, αισθητήρες και εντολές προγραμματισμού δίνοντας τους αμέτρητες επιλογές για την υλοποίηση του σεναρίου-project τους.

Robo-Pro
- Ηλικία 11+ ετών
- 1,5 ώρα/μάθημα
- Spike Prime,Mindstorms EV3,IoT,Arduino,App Inventor,3D Printing
Οι μεγαλύτεροι πλέον μαθητές ασχολούνται με πιο σύνθετες κι απαιτητικές κατασκευές χρησιμοποιώντας τις ναυαρχίδες της LEGO®, τα πακέτα Spike Prime και Mindstorms EV3. Έχοντας πλέον στην διάθεση τους πολλούς αισθητήρες (κίνησης, χρώματος, αφής κλπ.) και μοτέρ, καλούνται να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν τα δικά τους ρομπότ. Μέσα από το επίσημο λογισμικό της LEGO® και δικών μας ειδικών προγραμμάτων, οι μαθητές πειραματίζονται προσπαθώντας να λύσουν με το ρομπότ που κατασκεύασαν πάσης φύσεως προβλήματα της μηχανικής, της φυσικής και της γεωμετρίας.
Κάθε χρόνο οι μαθητές του επιπέδου Robo-Pro παίρνουν μέρος στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής! Άξια αναφοράς είναι η επιτυχία των ομάδων στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2019 και συγκεκριμένα της ομάδας IT-Robotics που με την υλοποίηση του “Έξυπνου σπιτιού” πήρε την 5η θέση στην Πανελλήνια κατάταξη.
Παράλληλα με το EV3 και το SPIKE Prime, οι μαθητές δημιουργούν το δικό τους “έξυπνο σπίτι“. Στην ενότητα του Internet of Things – IoT οι μαθητές εισάγονται στο προγραμματισμό κυκλωμάτων με την πλακέτα Arduino, δημιουργούν τη δική τους εφαρμογή για απομακρυσμένο έλεγχο του σπιτιού (άνοιγμα γκαραζόπορτας, ρύθμιση θερμοκρασίας με ανεμιστήρες κλπ.) και έρχονται σε επαφή με το 3D σχέδιο, σχεδιάζοντας και εκτυπώνοντας τρισδιάστατα το δικό τους σπίτι.