Τι είναι εκπαιδευτική Ρομποτική;

Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές συναρμολογούν και προγραμματίζουν μια ρομποτική κατασκευή, η οποία είναι απαραίτητη για να επιλυθεί ένα πρόβλημα στο σενάριο-project που πραγματεύονται.

Τα παιδιά εργάζονται σε ομάδες και ο καθένας έχει διακριτούς ρόλους. Η εν λόγω δραστηριότητα καλύπτει πολλούς τομείς, ιδιαίτερα από τις θετικές επιστήμες (STEM) και οι μαθητές αναπτύσσουν πολλές προσωπικές δεξιότητες.

Ανάλογα την ηλικία του κάθε μαθητή έχουμε τα επίπεδα εκμάθησης: Robo-Tot (προσχολική ηλικία), Robo-Junior (Α,Β,Γ,Δ τάξεις Δημοτικού σχολείου), Robo-Senior (Δ, Ε, ΣΤ τάξεις), Robo-Expert (Γυμνάσιο - Λύκειο).

Πρόταση συνεργασίας:
Πέρα από τα μαθήματα που πραγματοποιούνται στο χώρο μας, το IT Experts - IT Kids συνεργάζεται με φορείς εκπαίδευσης για δράσεις σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών, νηπιαγωγεία, παιδικούς σταθμούς, δημοτικά σχολεία και γυμνάσια. 

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ


Έννοιες και γνωστικά αντικείμενα που καλύπτονται είναι:

  • Φυσική (κίνηση, τριβή, ενέργεια, πίεση, δυνάμεις)
  • Μαθηματικά-Γεωμετρία (αναλογίες, μεγέθη, περίμετρος, γωνίες, εμβαδά)
  • Μηχανική (κατασκευή, συναρμολόγηση, ευστάθεια κ.α.)
  • Προγραμματισμός (αισθητήρες, αλγοριθμική αντίληψη, ψηφιακή νοημοσύνη)

Τα μαθήματα ρομποτικής ακολουθούν το μοντέλο εκπαίδευσης S.T.E.M. Ο όρος “STEM” [Science, Technology, Engineering and Mathematics] είναι το ακρωνύμιο της Φυσικής, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών. Το συγκεκριμένο μοντέλο ενοποιεί όλα αυτά τα αντικείμενα σε μία ενιαία αντίληψη αποφεύγοντας έτσι τον κατακερματισμό γνώσης.


Προσωπικές ικανότητες που αναπτύσσονται:

  • Αυτοπεποίθηση - Αυτοεκτίμηση (επίτευξη στόχων, θετική ανατροφοδότηση)
  • Ορθολογική σκέψη (σχεδίαση, συναρμολόγηση, προγραμματισμός, δοκιμή, αξιολόγηση)
  • Δημιουργικότητα - Φαντασία (διαχείριση χρόνου, έργου και πόρων)
  • Δεξιότητες επικοινωνίας (συνεργασία στην ομάδα)
  • Αντίληψη - Παρατηρητικότητα (εύρεση και διαχείριση σφάλματος σε στάδια συναρμολόγησης και προγραμματισμού)
  • Καινοτομία - ερευνητικό πνεύμα (νέες ιδέες για κατασκευές και δυνατότητες)

Επίπεδα και εκπαιδευτικό υλικό-λογισμικό

Robo-Tot (Προσχολική ηλικία)

Υλικό-λογισμικό (BeeBot, Blue-Bot, Dash & Dot - Early Simple Machines)

Η δραστηριότητα της εκπαιδευτικής ρομποτικής για μας ξεκινάει από την προσχολική ηλικία! Τα ρομπότ BeeBot - Blue-Bot (έξυπνη μελισσούλα) αποτελούν το ιδανικό εργαλείο για το παιδί προκειμένου να διδαχθεί προσανατολισμό, λογική ακολουθία και εκτίμηση διάφορων φυσικών μεγεθών όπως απόσταση, κατεύθυνση και γωνία, μπαίνοντας με παιγνιώδη τρόπο στη λογική του προγραμματισμού.
Το LEGO Early Simple Machines είναι ένα πακέτο που περιλαμβάνει όλα τα δομικά στοιχεία που χρειάζονται για τη διδασκαλία των μαθητών, σχετικά με το πως λειτουργούν οι απλές μηχανές και τι σημασία έχουν στην καθημερινή μας ζωή. 


Robo-Junior (τάξεις: Α,Β,Γ,Δ)

Υλικό-λογισμικό (Simple & Powered Machines, BlueBot, WeDo 2.0)

Οι απλές και αυτοτροφοδοτούμενες μηχανές είναι εκπαιδευτικά πακέτα της LEGO με τα οποία οι μαθητές δημιουργούν κατασκευές κλιμακωτής δυσκολίας μπαίνοντας έτσι σε πιο σύνθετες έννοιες της μηχανικής, της φυσικής και της γεωμετρίας απολαμβάνοντας πολλαπλά οφέλη όπως:

  • Εξερεύνηση των απλών μηχανημάτων, των μηχανισμών και των δομών
  • Προγραμματισμός και εισαγωγή στην αλγοριθμική σκέψη
  • Κλίμακες βαθμονόμησης
  • Μετάδοση κίνησης (γρανάζια, μοχλοί, τροχαλίες, άξονες)
  • Μέτρηση απόστασης, χρόνου, ταχύτητας, βάρους, εμβαδού & περιμέτρου

Robo-Senior (τάξεις: Δ,Ε,ΣΤ)

Υλικό-λογισμικό (WeDo 2.0, Scratch)

Στο επίπεδο αυτό οι μαθητές με την βοήθεια των μηχανοκίνητων μοντέλων της LEGO® και τα ειδικά διαμορφωμένα σενάρια σχετικά με την ενέργεια, την ανακύκλωση, τη βιολογία, τα φυσικά φαινόμενα, τον πλανήτη, το διάστημα κλπ. οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν δίνοντας "ζωή" στις δημιουργίες τους.
Για τον προγραμματισμό χρησιμοποιείται το επίσημο λογισμικό της LEGO® και το ελεύθερο λογισμικό Scratch, με την βοήθεια των οποίων οι μαθητές αναπτύσσουν την αλγοριθμική τους σκέψη, μαθαίνοντας έννοιες όπως: μεταβλητές, δομή αλγορίθμου, συνθήκες επιλογής, δομή επανάληψης, διάδραση με τον χρήστη

Κάθε χρόνο οι ομάδες αυτού του επιπέδου παίρνουν μέρος και στον Πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής διεκδικώντας κάθε χρόνο σημαντικές διακρίσεις!


EV3

Robo-Expert (Γυμνάσιο - Λύκειο)

Υλικό-λογισμικό (Lego Mindstorms NXT, EV3 & Arduino )

Οι μεγαλύτεροι πλέον μαθητές ασχολούνται με πιο σύνθετες κι απαιτητικές κατασκευές χρησιμοποιώντας την ναυαρχίδα της LEGO®, το πακέτο EV3. Έχοντας πλέον στην διάθεση τους πολλούς αισθητήρες (κίνησης, χρώματος, αφής κλπ.) και μοτέρ, καλούνται να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν τα δικά τους ρομπότ. Μέσα από το επίσημο λογισμικό της LEGO® και δικών μας ειδικών προγραμμάτων, οι μαθητές πειραματίζονται προσπαθώντας να λύσουν με το ρομπότ που κατασκεύασαν πάσης φύσεως προβλήματα της μηχανικής, της φυσικής και της γεωμετρίας.
Μετά το EV3 ακολουθεί το Arduino. Η πλακέτα Arduino αποτελεί την ιδανικότερη λύση για την ενασχόληση με τον προγραμματισμό και τα ηλεκτρικά κυκλώματα. Με την βοήθεια σεναρίων κλιμακωτής δυσκολίας οι μαθητές υλοποιούν και γράφουν κώδικα σε C++ ενώ παράλληλα μαθαίνουν για διάφορες έννοιες όπως κύκλωμα, τάση, pin, led, breadboard κατανοώντας την λειτουργία πολλών από τα gadgets που χρησιμοποιούμε  στην καθημερινότητα μας (φωτοκύτταρο, θερμοστάτης, κυλιόμενες σκάλες κ.α.)